söndag 14 augusti 2011

Falskhet

Detta, mina damer och herrar, blir något mer utav en aggressiv och cynisk bloggpost.

Jag är sjukt trött på all falskhet där ute. Alla former. Allt från lögner till passiv aggression - folk snöar in sig i en ond cirkel av hat och missförstånd.

Att vara öppensinnad och varm är idag en så underskattad förmåga. Visst - i allt för höga doser är det löjligt - men vad tjänar man på att vara dryg eller insnöad? Ta bara vårt behov att dra ursäkter istället för att säga ifrån, och det från sina närmaste.

Det jag innerst inne önskar, är att folk skulle börja spela med öppna kort. Inte alls hela tiden, men så man kan börja förstå varandra. Men ack, vi är redan fast i spiralen där ingen spelar med öppna kort - när någon väl börjar blir den trampad på, då resten inte följer.

Vad kan vi i sådana fall göra? Jo, vara oss själva med de som står oss nära. Så simpelt är det, att börja motverka all falskhet.

Peace out.



PS: Skrev igår en väldigt kort låt för att få ur mig mina känslor:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar