fredag 26 augusti 2011

Tillbaka från graven

I alla bemärkelser.

Ni vet hur allt bara går runt i cirklar ibland - hur ni tar steg efter steg framåt, utan att komma någon vart. Den svackan befann jag mig i nyligen, utan att kunna göra ett skit åt saken.

Trodde jag.

Lösningen var simplare än jag trodde:
Jag la allt åt sidan och började göra något helt annat. Jaga efter något galet - folk trodde jag var från vettet - vilket jag var. Och resultatet?

Totalt misslyckande.

Men när jag sen återvände till mitt vanliga såg jag saker jag inte sett förut. Motivationen var starkare än någonsin, och saker börjar äntligen klicka igen.

Så vad var lösningen? Jo, ta en paus. Och med paus menar jag inte slappa - att slappa är alltid dumt.

Men ta en paus nån gång och gör nytta på något helt annat sätt än ni brukar. Det hjälper.

Peace out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar