måndag 5 september 2011

Projekt vänster... hand!

Nej, ingen kommunism i min blogg inte.

Jag har nyligen startat ett väldigt intressant projekt - nämligen att göra så mycket jag kan med min vänstra hand. Allt från att öppna dörrar och borsta tänderna till att raka mig (och jag kan lova att det sistnämnda gör ont).

Tanken slog mig nyligen: "Varför är min högerhand så jävla bra, medan min vänsterhand suger? Vem hittade på denna pissregel?" Det är inte bara galet opraktisk som musiker, utan även i ens vardag.

Så hur pass nyttig är det här projektet? Jo, på bara några dagar har jag märkt enorm skillnad på vänstern: jag borstar inte längre tänderna i snigelfart, jag kan skriva fula ord läsligt och framför allt - mina händer kan äntligen samarbeta. Galet skönt för ens högerhand att inte behöva ta hand om vänstergöra, kan jag lova er!





Det svåraste är dock inte att sitta och äta soppa med fel hand - kruxet ligger i att faktiskt komma ihåg det här projektet. Så många år som högerhanden fått orättvist mycket kärlek är det svårt att plötsligt sätta vänstern i rampljuset. Men är man hård mot sig själv så går det.

Ska bli spännande att se hur långt det här tar mig, och jag råder er alla att ge detta ett försök!

Peace out.

PS: Har varit lite dåligt på att uppdatera bloggen, som vissa av er kanske märkt. Men då jag fått en hel del positiva reaktioner från er om mina poster ska jag skärpa mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar