fredag 8 juli 2011

5000 saker samtidigt??

Jag får ofta den här impulsen att vilja göra allt. Liksom bli bäst på allt. 

En impuls jag fått mycket skit för. "Börjar du 5000 saker samtidigt kommer du aldrig avsluta något."

Jag trodde länge att detta var absolut sanning, men jag har nu hittat ett sätt att komma runt det: gör 5000 saker MED inställningen att du tänker avsluta allting. Yup, you heard me. Är du målmedveten nog kommer du bli klar med de viktigaste sakerna först.

Idag hann jag inte med flera saker för att jag satt och skrev musik. Detta kändes dåligt tills jag insåg att "vänta, jag sitter ju faktiskt och skriver musik". Plus att jag ätit bra, övat trumspel och fått igång den här bloggen.

De dagar jag tänker "idag ska jag BARA skriva musik" sitter jag mest och Facebookar.

2 kommentarer:

  1. Kan identifiera mig helt med det dilemma och den lösning du beskriver; vissa jobbar helt enkelt bäst med många bollar i luften samtidigt.

    SvaraRadera
  2. Tänkte att det inte bara var jag, skönt att få det bekräftat :)

    SvaraRadera