söndag 17 juli 2011

Kött och synder

Som avslöjat i mitt förra inlägg har jag nu fyllt 20, och fått en hel del coola presenter. Men utav alla dessa var det en som stack ut. En som var lite udda.

Pojkar och flickor, vi snackar 1600 gram BACON. Detta var inte bara oväntat, utan innebar ett stort problem: vad in i helvete gör jag med så mycket flottigt kött?

Men sen insåg jag, att det inte är nån idé att fundera kring det. Inte som att jag äter bacon varje dag, så lika bra att synda på. Så jag och mina polare har levt på bacon hela dagen.

Så vart försöker jag komma med det här? Jo, att det ibland är ok att synda, och då ska man synda helhjärtat. Hellre svepa 1,6 kg på en dag än behöva äta bacon 10 dagar på raken.

Nästa inlägg kan mycket väl bli en musikrecension!

Det här inlägget var inte en ursäkt för att få filosfera om bacon, jag lovar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar