lördag 16 juli 2011

Nu är jag 20 - och livet en tickande tidsbomb

Läskigt. Mycket läskigt. Spännande, men onekligen läskigt

20 år. Aldrig i världen insåg jag hur tung denna dag skulle kännas. Jag väntade mig en lättsam dag att fira min livslånga biljett till Systemet. Nu sitter jag här - bara några minuter innan allt firande - och har 1000 olika tankar om allt.

Jag är känd för att sova djupt och länge - idag vaknade jag 8 på morgonen, med ett hugg i magen. "Shit, jag är 20. Jag var 19 igår, jag minns tydligt när jag bara var 12, och nu är jag 20, klockan bara tickar, allt går så fort, och jag är 20."

Det har alltid varit en sanning. Men nu känner jag den som en del av mig. Jag har ingen tid att slösa. Jag måste rusa fram, nå mina drömmar, fullfölja allt. Nu.

Jag är inte bara 20. Jag är redan 20.


Ni där ute, vänta inte. Spring ut, gör allt ni kan, allt ni vill, nu på en gång. För när ni minst anar det, vaknar ni upp som en 20-åring.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar